En toen... - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu En toen... - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

En toen...

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

22 September 2010 | Zwitserland, Genève

Afgelopen maanden, direct na thuiskomst uit Tanzania, stond alles in het teken van maar 1 ding; voorkomen dat het aantal jaren dat ik op de Erasmus Universiteit heb doorgebracht een jubileum status zou krijgen. Waar normaliter het ‘tot sluit volhouden’ met name geassocieerd wordt met een gezellige vrijdag- of zaterdagavond in het centrum van Rotterdam, heeft deze zelfde uitdrukking in een scriptieomgeving een ietwat andere klank; een die dan met name gekenmerkt wordt door de stem van de bibliothecaris die om half 11 iedereen oproept om zijn spullen te pakken omdat de universiteit gaat sluiten. De enkele zielen die –net als ik- hun zomer vol vastberadenheid op deze manier doorbrengen, druipen vervolgens af richting metrostation om de volgende ochtend vroeg als eerste een plek te veroveren in een verder uitgestorven bibliotheek.

Automaatkoffie, vakantiedienstregelingen van het openbaar vervoer en (bijna)Michelinster-waardige maaltijden in de Etude zijn privileges die de meeste zomerscriptanten dan ook niet ongewoon zullen zijn. Het leven van een 9e jaars student heeft zo zijn eigenaardigheden.

Maandag 27 september moet het gaan gebeuren. Enfin, als alles gaat zoals gepland. Een studieperiode gekenmerkt door veelvuldig gebruik van de opmerking “he pa, weet je wat ook leuk is…” (wat steevast uitmondde in een enkele reis Schiphol), zal dan worden afgesloten.

Klinkt als: Afstuderen. Heerlijk. Student-af!

Afstudeerborrel: Maandag 27 september 2010 / 20:30 / Locus Publicus / Oostplein - Rotterdam

• 22 September 2010 - 21:41

Dennis Van As:

Na alle reisverhalen, dus eindelijk een eind verhaal.

En toch, start het student af-periode met een reisverhaal, naar ik vernomen heb.

Veel succes (of suc7) en als het goed is zie ik je binnenkort.

met vriendelijke groenten,

Dennis

• 22 September 2010 - 21:43

Matthijs:

iig fijn dat de dreiging van twee gebroken benen weg is...

• 22 September 2010 - 23:50

Daphne Huizing:

Gefeliciteerd jongen!!!! Super gedaan, dan wel 9 jaar studie maar een hoop ervaring rijker! Heel veel succes in Geneve, maak er een mooie start van en er is vast een rechtstreekse vlucht Geneve-Taipei dus ga dat maar eens uitvogelen. Altijd welkom hier en hopelijk snel een Heineken op onze porche in Taipei. Gr en liefs, Daphne, Peter Bo&Mick

• 23 September 2010 - 10:39

Rob:

Yes Robert,

Het zit erop! Fijn hoor om t af te sluiten en door te gaan met de volgende fase in het leven. Ik ben net een paar dagen terug en ook voor mij moet het gaan gebeuren. Spannend en uitdagend :)...

Succes en groetjes!

• 23 September 2010 - 12:45

Sjoerd:

Hee Robert,

Mooi dat het allemaal gelukt is. Voel me er toch een beetje schuldig over dat je in Zwitserland bent gestrand. Ik had je nooit naar Zwitserland op International Week moeten sturen. ;) Tot maandag.

groetjes