Bliksembezoek - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu Bliksembezoek - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

Bliksembezoek

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

02 Juni 2005 | Paraguay, Asunción

Eindelijk! We konden inchecken na een nachtje op het vliegveld geslapen te hebben en gingen op weg naar Asuncion via Cochabamba en Santa Cruz. Met een Fokker F100 landden wij in Paraguay; het land van... eh, wat eigenlijk? Ook na enkele dagen zijn wij er niet helemaal over uit wat deze natie te bieden heeft, naast armoede, corruptie en slechte smaak: (te) veel oude Mercedessen.

Voor een hoofdstad met 1,5 miljoen inwoners heeft Asuncion een bizar verlaten centrum. Vrijwel niemand te bekennen op straat op een paar bedelende kinderen na. Een korte wandeling en een verkeerde inschatting leerde ons waar deze kinderen vandaan kwamen; op weg naar het water van de Rio Paraguay belandden wij in een van de 'shantytowns'.

De volgende dag haalden we Alex op van het vliegveld en besloten we de stad niet uitgebreider te verkennen, maar door te reizen naar Brazilië. Geheel onverwachts was een dag later het weer volledig omgeslagen en had je je zwembroek nodig om de straat over te steken. Onderweg naar de busterminal werden we zo ongeveer geëlektrocuteerd door een iets te nabije blikseminslag en bijna gerold door schoolkinderen (dat leren ze de kinderen hier op school...).

Tschüss,

De musketiers