Geen bericht is goed bericht ;-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu Geen bericht is goed bericht ;-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

Geen bericht is goed bericht ;-)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Oktober 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Het is begin september als we als clubje World Food Programme interns in een restaurantje ergens in een smal straatje in Rome met z’n allen het glas heffen op het komende half jaar. Na twee dagen intensieve voorbereiding in het WFP hoofdkantoor in Rome staan we met z’n achten op het punt om naar Afrika te vertrekken; de volgende dag zullen we in koppels op het vliegtuig stappen naar Gambia, Zambia, Madagascar of –in mijn geval- Tanzania.

Nu, een dikke maand later, loop ik met een donkerblauw WFP petje op door de haven van Dar es Salaam terwijl ik in gedachten een snelle berekening maak van het aantal ton maismeel dat deze morgen tijdens de eerste shift gelost is.

In de vijf tussenliggende weken ben ik een schat aan ervaringen rijker: zo hebben we inmiddels een appartement gevonden (niet geheel zonder moeite), de omgeving met lokaal transport verkend (dat wordt een verhaal apart!), gesnorkeld in de Indische Oceaan en is de eerste les Swahili inmiddels al zeer bruikbaar gebleken. Ik ben nu aardig gesettled en ook mijn opdracht heeft -eindelijk- wat meer vorm gekregen.

Om niet direct van wal te steken met een 4 pagina’s tellend epistel zal ik in de komende dagen telkens door middel van een kort bericht proberen een inzicht te geven in wat ik hier doe en mijn belevenissen hier.
Stay tuned!

Rob.

  • 16 Oktober 2009 - 11:54

    Norbert:

    Zie vol verwachting je verhalen tegemoed.
    STAY STONED

  • 16 Oktober 2009 - 12:59

    Pa & Ma:

    Aha!!
    Docent komt van doseren? Wij waren al gewend aan jouw uitgebreide epistels, dus.... hou ons niet te lang in spanning!!
    Groetjes!

  • 16 Oktober 2009 - 14:27

    PP & Frida:

    Wij kijken uit naar je nieuwe belevenissen in Afrika. Succes en groetjes van ons!

  • 17 Oktober 2009 - 11:04

    Zuko:

    Klinkt goed chef! Keep us posted...volgende keer wel iets meer details svp!

    Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 37296

Voorgaande reizen:

07 September 2009 - 24 Maart 2010

Robert in Tanzania

23 Juni 2008 - 23 Februari 2009

Robert in Congo

03 Januari 2007 - 15 Juni 2007

Robert in Noorwegen

04 Maart 2005 - 13 Juni 2005

Robert in Zuid Amerika

01 September 2010 - 30 November -0001

Robert in Zwitserland

Landen bezocht: