Time flies - Reisverslag uit Isaka, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Isaka, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 Februari 2010 | Tanzania, Isaka

‘Ik ben terug over 27 dagen’. WaarBenJij.nu houdt het een stuk beter bij dan ik. 27 dagen! Dat betekent dat ik inmiddels toch al zo’n dikke 160 dagen non-stop op dit continent rondloop…

Met de laatste maand Tanzania voor de boeg, komt er bijna een einde aan mijn geweldige ervaringen hier. Iets wat misschien wel het beste bij die ervaringen past, is het woord ‘gewenning’. Want al die bizarre indrukken van de eerste maanden, daar wen je aan. En na verloop van tijd wordt het gewoon doodnormaal. Want het is heel normaal dat er geen vaste prijs hangt aan het gros van de producten die je koopt. En ook normaal dat wanneer je eindelijk het gevoel hebt dat je een goede onderhandeling hebt gedaan, je eigenlijk nog steeds weet dat je veel te veel betaalt. Het is vanzelfsprekend geworden dat het aller-lekkerste fruit ter wereld gewoon vers op elke hoek van de straat te koop is en ook ben ik al bijna gewend aan de beltegoed-kaarten om het tegoed op m’n gsm op te waarderen (bijna, want ik zit nog steeds de helft van de tijd zonder…)

Elke morgen wakker worden door de zon, die over de Indische oceaan naar binnen schijnt op het moment dat ze boven de horizon uitkomt. Op een vrije dag met een bootje naar een onbewoond eiland om te gaan snorkelen en daarna op het hagelwitte strand vers gevangen vis van de barbecue eten. Of de felrode modder die m’n schoenen siert na een forse regenbui die de 35 graden en 99% luchtvochtigheid weer verdraagbaar maakt. Het went! Maar die gewenning neemt niet weg dat het nog steeds geweldig is, en ik het best ga missen.

Enfin, genoeg flauwekul nu. Het is nog geen tijd voor sentimentele verhalen. Ik heb nog 27 dagen!

Volgende update: Khat-kauwende vrachtwagenchauffeurs in een koud Isaka.

  • 23 Februari 2010 - 13:59

    Rob:

    Ik ben nog steeds niet gewend aan die geweldige teksten die je op de site plaatst. Er zijn er maar weinig die zo pakkend een hele mooie ervaring kunnen beschrijven!

  • 23 Februari 2010 - 16:49

    Bas Koeten:

    Helemaal met de reactie van Rob eens!!
    Jij moet boeken gaan schrijven en presentatie gaan houden.

    Alsof we er middenin zitten!!
    (dan kijk ik om me heen en zie helaas weer de stapel werk die er nog ff doorheen moet vandaag...:-( en morgen... en overmo...

    Jij hebt het goed hoor daar!!!


  • 23 Februari 2010 - 17:35

    Antoinet:

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen en helemaal omdat vele dingen zo herkenbaar zijn.. Helaas ga je de sneeuw in Nederland niet meer meemaken, maar geloof mij; het is koud!! Geniet van je laatste dagen in het mooie Tanzania!


  • 23 Februari 2010 - 20:43

    G.:

    En hoeveel dagen moet ik nog aftellen voordat je me in eigen persoon over de ervaringen vertelt, onder het genot van een goudgele rakker?

  • 24 Februari 2010 - 18:36

    S.:

    Ik ben daar hopelijk bij met G! In de pol uiteraard!

    x

    ps. maak heeeeel veel foto's van die berg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Isaka

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 37293

Voorgaande reizen:

07 September 2009 - 24 Maart 2010

Robert in Tanzania

23 Juni 2008 - 23 Februari 2009

Robert in Congo

03 Januari 2007 - 15 Juni 2007

Robert in Noorwegen

04 Maart 2005 - 13 Juni 2005

Robert in Zuid Amerika

01 September 2010 - 30 November -0001

Robert in Zwitserland

Landen bezocht: