Hola mensen! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu Hola mensen! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

Hola mensen!

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Maart 2005 | Brazilië, Rio de Janeiro

(zon, 30 graden en errrug vochtig)

Na een spannende ´final call´ op heathrow hebben we op het nippertje BA 247 kunnen halen. Het bleek een 747-400 te zijn die zeker een stuk ouder was dan wij zijn [erratum 02/05/05: misschien was ie toch iets moderner... (bedankt oplettende lezer ) ](geen beenruimte, gammele stoelen en airco die naar kerosine stinkt), prima materieel dus voor een reis van circa 15 uur (inclusief de onverwachte tussenstop in sao paolo). Op de luchthaven in Rio de Janeiro het eerste hotelletje uitgezocht (in de wijk Catete, bij het strand do Flamengo) en een goed betaalde taxichauffeur (hij dacht in Reais dollars en wij in US dollars; factor 2,5 verschil).

Lange broeken, lange mouwen, jassen en tassen achtergelaten (ons nog even verbaasd over de ganzenveren slaapzakken en de fleecejacks) en naar HET strand op aarde, praia do COPACABANA, gelopen (circa 8 km, goed tegen de jetlag). Aldaar met de voeten in het zand een kokosnoot gedronken en gewerkt aan onze diep rode teint (ondanks de factor 25 !!?? van Rob; op de achtergrond het gesnotter van Mike). ´s Avonds in een lokaal restaurantje gegeten en even een stukje over de Avenida do Copacabana gelopen. Opvallend is dat de locals ´s avonds met name actief worden (vanaf een uur of 1800) en dat de straatverkopers het beeld bepalen.

vandaag 6/3
(nog meer zon, 30 graden)
Na een prima nachtrust op weg gegaan naar de Corcovado. Dit is de berg waar de Cristo Redentor (jezus beeld) op staat, welke op de weg er naartoe prima zichtbaar was. De HELE dag fantastisch weer en heldere lucht, komen we na een helse taxi rit boven kan je geen hand voor ogen zien. Enkel de top van de berg gehuld in een zeer dichte wolk! 20 minuten bovengestaan, geen verandering en na eenzelfde taxirit terug, is de wolk inmiddels weg!!??!! (zucht). Dus enkel de sokkel van het beeld op de foto, maar op de terug weg hebben we een herkansing.

Algemeen beeld van Rio de Janeiro:
volkswagen kevers (ja zoals Herbie 6
volkswagen busjes (ja de oude)
veel bruin, geen lange broeken
palmbomen hoger dan de gebouwen in iedere straat zodat je denkt dat je in de jungle zit.
groene, gele, blauwe en rode huizen wisselen elkaar af.
en meer taxi´s dan mensen.
bussen zijn goedkoop, maar de bestuurders (zoals lonely planet al berichte) ´raving maniacs´.

Groetsels (+ kus voor onze meisjes),

Robert & Mike

Erg leuk om alle berichtjes te lezen; keep up the good work