Dialogisch... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu Dialogisch... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Robert Bemmelen - WaarBenJij.nu

Dialogisch...

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 November 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Ik sta bij de balie van het hotel in Dodoma en wil mijn sleutel ophalen als ik gevraagd wordt om de afgelopen paar nachten alvast te betalen. Geen punt. Zodra ik heb betaald begint de volgende dialoog:

H - So now you leave?
R - No, i’ll stay another 4 nights
H - Yes, you pay 4 nights, now you leave.
R - No, i am staying another four nights.
H – *Stilte + onbegrijpelijke blik*
R - Me ...here... until.... Thursday
H - Tuesday?
R - No, Thursday.
H - Aaah Tuesday!
R - Nono, the day after Wednesday (?!)
H - Oooo. Only half a day?
R – *diepe zucht* - See you tomorrow.

Dezelfde onbegrijpelijkheden ben ik op meer plaatsen tegengekomen. Zo kwam de schoonmaakster op kantoor terug met een pak Double A print paper terwijl ik toch echt om ‘toilet paper’ vroeg, en in een (Indisch!) restaurant in Dodoma was ik ervan overtuigd dat de ober en ik allebei een compleet andere taal spraken :

R – Two garlic naan and a beer please
H – thank you sir.
R - *wacht 15 minuten*
H – thank you sir (terwijl ie de rekening op tafel legt)
R – Sorry, I ordered a beer and garlic naan?
H – Yes, the bill! But I dont understand, why in the garden?

  • 11 November 2009 - 07:43

    Ceyla:

    Haha gekkenhuis

  • 11 November 2009 - 07:44

    Mani:

    :-)

  • 11 November 2009 - 07:52

    G.:

    Het is een complot, zeg ik! :-D MAAR, het zal er vast lekkerder weer zijn dan hier, so stop whining ;-)

  • 11 November 2009 - 08:00

    Bas Koeten Racing:

    Nou snap ik waarom die gasten dus zoveel tijd (nodig) hebben voor alles...
    Misschien een PalmTop met voorgeprogrammeerde plaatjes en woorden.

    Of nog beter; pen en papier!!
    Haha, zo maak je weer heel wat cultuurverschillen mee.

    Geniet!!

  • 11 November 2009 - 08:36

    Robert Vd S:

    SUPERRRRR
    jouw ervaringen kunnen echt wel verfilmd worden nu....haha

    take care
    Hug

  • 11 November 2009 - 13:15

    Rob:

    Pfffuuu geduld wordt op de proef gesteld nu ;).

  • 11 November 2009 - 22:14

    Mani:

    My favourite episode of that reality tv show about Germans emigrating (mostly to Mallorca, since there, life is soooo much better) is when that German woman is coming out of the spanish city hall all upset, saying: "Bah, and they don't even speak German here!"

    Dus, wat waren je verwachtingen toen je naar Afrika vertrok? ;-)

  • 12 November 2009 - 06:33

    Robert Zelf:

    True. de officiele taal is Swahili, maar voor een land dat 40 jaar door de Engelsen is gekoloniseerd en waar tot op de dag van vandaag op scholen engels wordt onderwezen... Maar goed, vandaar ook dat ik Swahili aan het leren ben ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 37304

Voorgaande reizen:

07 September 2009 - 24 Maart 2010

Robert in Tanzania

23 Juni 2008 - 23 Februari 2009

Robert in Congo

03 Januari 2007 - 15 Juni 2007

Robert in Noorwegen

04 Maart 2005 - 13 Juni 2005

Robert in Zuid Amerika

01 September 2010 - 30 November -0001

Robert in Zwitserland

Landen bezocht: